tisdag 8 maj 2012

Grön dagbädd


Nu har jag har renoverat sängen som jag lagt in på bloggen tidigare. Den har fått 2 nya madrasser och nya kortsidor som jag klätt med ett filtat tyg i en underbar grön färg. De avlånga runda kuddarna har jag klätt med tyget "Terazzo" av Joseph Frank.


Såna här roliga projekt hör till dom man bara måste få ta sig tid till att göra även om man egentligen inte har tid. Jag ska bara komplettera  ett par gula kuddar och en plommonlila för att få en extra effekt. Ibland kan man inte vänta med att förverkliga det man ser att man vill göra med en möbel, och nu är det roligare att gå tillbaka till de andra projekten som väntar i verkstaden. Jag är jättenöjd.


Det verkar som jag har en period med möbler bestående av många pinnar. Den här gamla solstolen kunde jag inte låta bli att köpa på loppisen en bit utanför Trosa. Den får nog vänta att tag så kanske jag hittar den rätta markisväven som jag har fått för mig att den måste ha, eller så kanske den får bli en avvikare i inomhusmiljö och då behöver det inte vara ett tyg som tål att vara utomhus. Jag får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar