onsdag 5 december 2012

4 fina stolar från Bjärnums Slöjdfabrik AB




 
Har hittat 4 lätta och fina stolar med flätad ryggbricka och benställning i gråmålad metall som avslutas med svarta gummiknoppar. På sitsarna hade man limmat på en polyeterplatta och sedan klätt dom med ett blårutigt bomullstyg. Förmodligen har man tyckt att dom var för hårda att sitta på eftersom den röda originalklädseln i galon är fastsatt direkt på träplattan. Galonklädseln har jag sparat men eftersom den är skadad av limmet så har jag gjort en ny liten stoppning ovanpå, det är ju skönt med lite mjukt att sitta på. När det kommer till att välja den slutliga klädseln så har jag jättesvårt att bestämma mig för vilken jag vill ha av alla dom jättefina färgerna som finns, kanske gör jag dom i  olika färger, men jag överlåter det till eventuell kund så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar