lördag 19 oktober 2013

60-talsfåtölj ur Bra bohagserien från Dux

 
 I dag har jag har köpt in denna jättesnygga fåtölj från Dux, förutom att den har en fantastisk form så är den otroligt skön att sitta i. 
 
 
Tyvärr så har jag blivit lite obeslutsam över vad jag ska ge den för ny kostym, vilket i och för sig inte är ett stort problem, den blir jättesnygg i alla de olika varianterna som jag ser framför mig. Jag är lite lockad av att klä den i ett underbart svart skinn från Tärnsjö Garveri med snygga stickningar som enda pynt. Ett skönt ulltyg i en vacker färg är naturligtvis också helt rätt, där handlar det mest om vilken färg jag ska välja. Den får stå ett tag så hinner jag fundera lite och då brukar det lösa sig bra. Pallen måste i alla fall få ny stoppning och på trästommarna kommer jag att slipa bort lacken och låta ytan vara sidenmatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar